Realizacja projektu w roku szkolnym 2008/2009

Opiekunowie w roku szkolnym 2008/2009:

dyr. Bogusława Świerkiel
Małgorzata Wiernowolska - Cieślak
Aleksandra Dutkiewicz
Jadwiga Jaskólska
Elżbieta Pietrzak
Mariola Zimna
W roku szkolnym 2008/2009 zaplanowano 6 tematów związanych z wodą. Rok akademicki rozpoczęliśmy w październiku prezentacją i omówieniem zadania wakacyjnego, po czym nastąpiła uroczysta inauguracja.
Temat roczny:
WODA: ŹRÓDŁO ŻYCIA, ŻYWIOŁ, NATCHNIENIE ARTYSTÓW, PRACA, SPORT, TURYSTYKA, REKREACJA.

Temat 1 Morskie opowieści (październik 2008)
• Spotkanie z mgr inż. elektrykiem okrętowym bosmanem matem oficerem podchorążym Krzysztofem Gronowskim Mistrzem Marynarzem. Wysłuchanie wykładu połączonego z prezentacją na temat pracy marynarza (wykształcenie i praca marynarza, życie na wodzie, typy jednostek pływających itp.)
• Rozmowa z Mistrzem.
Zadanie I
• Ułóż krzyżówkę związaną z wodą. Rozrysuj ją, zapisz pytania, pamiętaj o stworzeniu hasła krzyżówkowego.
• Zastanów się, z czym kojarzy ci się woda. Przedstaw swoje skojarzenie w dowolnej formie (przestrzenna, graficzna, rzeźba, fotografia itp.)
• listopad 2008 – prezentacja zadania

Temat 2 Woda w malarstwie (listopad 2008)
• Wyjazd do Muzeum Narodowego w Poznaniu, zwiedzanie galerii obrazów ze szczególnym uwzględnieniem tematyki „Woda w malarstwie” – lekcja muzealna
• warsztaty na terenie muzeum – malowanie obrazu związanego z wodą pod okiem mistrzów – historyków sztuki
• Spotkanie z Mistrzem Artystą Plastykiem mgr Jędrzejem Stępakiem wykładowcą na UAM w Poznaniu. Warsztaty artystyczne w szkole pod okiem wykładowcy i studentów UAM, mieszanie barw – praca plastyczna, „fauna morska” - forma przestrzenna
• prezentacja na terenie szkoły i omówienie prac
Zadanie II
• Wyszukaj informacje o ulubionym malarzu.
• Znajdź jego obraz, opisz go.
• Do opisu dołącz reprodukcję obrazu (ksero lub zdjęcie) lub samodzielnie wykonaną kopię
• grudzień: prezentacja zadania

Temat 3 Woda na ziemi i jej brak (grudzień 2008)
• spotkanie z Mistrzem Podróżnikiem; multimedialna podróż dookoła świata szlakiem najpiękniejszych akwenów; skutki działalności człowieka; gospodarka wodna; ekologia, nawiązanie do Międzynarodowej Konferencji Klimatycznej
• rozmowa z Mistrzem o technice fotografowania
• wyjazd do kina, udział w projekcji filmu dokumentalnego na temat klimatu arktycznego i zagrożonych gatunków zwierząt „Zew północy” (w ramach Festiwalu Młodego Widza „Ale kino!”)
Zadanie III
• Ogłoszenie całorocznego konkursu fotograficznego WODA – PROZA I POEZJA ŻYCIA

Temat 4 Kilka słów o nurkowaniu – odkrywamy tajemnice podwodnego świata (luty 2009)
• Wyjazd do Poznańskiego Centrum Nurkowego NAUTICA. Spotkanie z Mistrzem Sztuki Nurkowania, przewodnikiem nurkowym p. Beatą Janicką. Prezentacja materiałów multimedialnych, omówienie sprzętu do nurkowania, zasad nurkowania, przedstawienie miejsc do nurkowania w Polsce i za granicą, nurkowanie jako hobby i jako praca.
Obejrzenie filmu z wyprawy do podwodnego świata.
Rozmowa z Mistrzami.
• Obserwacja nurków w akcji na pływalni w Poznaniu. Spotkanie z Mistrzem instruktorem nurkowania p. Krzysztofem Janickim (sposoby wchodzenia do wody, sygnalizacja ręczna, sposoby pływania w pełnym sprzęcie)
Zadanie IV
Wykonaj zdjęcie lub serię zdjęć związanych z wodą.

Temat 5 Ciąg dalszy morskich opowieści. (marzec 2009)
• prezentacja z podroży morskich po świecie Mistrza Marynarza mgr inż. elektryka okrętowego bosmana matem oficera podchorążego Krzysztofa Gronowskiego
• rozmowa z gościem na temat odbytych podróży
• pokaz węzłów marynarskich
• ćwiczenia praktyczne w wiązaniu węzłów marynarskich
ZADANIE:
• Naucz się wiązać przynajmniej 2 rodzaje węzłów marynarskich.
• Wykonaj z kawałków sznurka, lin, węzłów pracę plastyczną dotyczącą wody (naklej sznurki na sztywną kartkę np. pistoletem na klej). Podpisz swoją pracę.

Temat 6 Spotkanie z meteorologiem (maj 2009)
• prelekcja Mistrza dr Bogdana Chojnickiego z Katedry Agrometeorologii w Poznaniu na temat walki z globalnym ociepleniem klimatu. Próba odpowiedzi na pytanie: Czy lasy i torfowiska pomogą nam w tej walce?
• zapoznanie ze stacją pomiarową, aparaturą, oraz roślinnością na terenie stacji
Zadanie
• Opisz krótko i zilustruj jeden z wymienionych procesów: fotosynteza roślin, oddychanie roślin lub krążenie wody w przyrodzie

Podobnie jak w roku ubiegłym projekt Akademia Wiedzy i Umiejętności Wszelakich spotkał się z dużym zainteresowaniem uczniów i ich rodziców. Fakt, iż uczestniczyło w nim aż 55 studentów świadczy o tym, iż uczniowie chcą rozszerzać swoją wiedzę, rozpoznawać i rozwijać swoje pasje. W roku szkolnym 2008/2009 znów mieli możliwość osobistego spotkania z wieloma ciekawymi ludźmi. Tym razem były to osoby, których życie związane jest z wodą. Studenci wysłuchali wielu wykładów, brali udział w warsztatach i niejednokrotnie w bardzo ciekawy sposób wykonywali i prezentowali swoje zadania. Mieli okazję przekonać się, że z wodą mają do czynienia niemal w każdej dziedzinie. Wszystkie prace zostały ocenione pozytywnie i niemal wszyscy otrzymali dyplomy ukończenia kolejnego roku.

Co nas czeka

WAKACJE

lipiec 2018
pwścpsn
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031