POZnajemy Ławicę 2010/11

Dnia 28 kwietnia członkowie Akademii w ramach realizacji tematu „Powietrze” udali się do Portu Lotniczego Poznań – Ławica. Naszym Mistrzem była pani Iwa Ulatowska. Spotkaliśmy się w holu głównym lotniska, by następnie przejść do stanowiska odpraw. Każdy z nas został zważony i otrzymał imienną kartę pokładową. Następnie indywidualnie przeszliśmy przez kontrolę bezpieczeństwa. W specjalnej skrzynce umieściliśmy nasze bagaże, a także telefony komórkowe, zegarki, paski itp. Niektórzy przeszli nawet kontrolę osobistą. Jakie było nasze zdziwienie, gdy dwójce naszych kolegów odebrano nożyczki, gdyż na pokład samolotu nie wolno wnosić przedmiotów niebezpiecznych. Tylko dzięki uprzejmości naszego Mistrza otrzymali je oni z powrotem pod koniec wycieczki. Następnie wsiedliśmy do autobusu, który obwiózł nas po płycie lotniska. Przez dłuższą chwilę jechaliśmy nim po pasie startowym dla samolotów. Autobus zawiózł nas na posterunek straży pożarnej lotniska, gdzie panowie strażacy opowiedzieli nam o swojej pracy, oglądaliśmy też wóz strażacki od wewnątrz. Czekając na pozwolenie powrotu autobusem do hali mieliśmy okazję obserwować przylot jednego z samolotów. Kolejnym punktem wycieczki było przejście do hali przylotów, w której pasażerowie przylatujący do Poznania odbierają swój bagaż. Nasza wyprawa zakończyła się na tarasie widokowym lotniska. Tam nasza przewodniczka wręczyła nam pamiątkowe smycze oraz poczęstowała lizakami z logo portu. My podziękowaliśmy jej oraz Pani Irenie Skuliniec, która przyczyniła się do zorganizowania tak ciekawej wyprawy, wręczając jej pamiątkowy dyplom.